Etiketter

lørdag 1. januar 2011

Hvorfor blogge?

Når jeg fikk diagnosen cøliaki for ca 1 år siden, hatet jeg å lage mat. Men, jeg var overlykkelig over å få vite hva jeg ikke tålte, for det gjør det så mye enklere.

Eller, enklere er kanskje ikke ordet. Når du går på restaurant og sier at du ikke tåler gluten, melk eller egg, foreslår de alltid "salat". Jeg hater salat!!! Dypt og inderlig. Retten er en skam og metter knapt en flue, spesielt når de fleste egentlig mener cæsarsalat, en grønn affære med et par tomater og noen kyllingbiter hvis du er heldig.

For å gjøre en lang historie kort så har jeg saumfart nettet, biblioteket og utallige kokebøker for å finne god mat som oppfyller kriteriene, og som samtidig både smaker og ser bra ut. Og det finnes faktisk drøssevis med muligheter. Jeg håper at denne bloggen skal hjelpe flere til å se lyset i tunnelen. Familien min har ihvertfall gjort det. Ikke at de har noe valg, når kokken lager "sin" mat for hele familien :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar